کوهستان الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجه
گزارش و تصاویر طبیعت ایران

چگونه بدانیم به اندازه کافی ورزش نمی کنیم؟ دستور العمل‌های ورزشی برای بچه‌های ۳ تا ۵ سال آیا عرق کردن باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود؟ علت حالت تهوع بعد از ورزش چیست؟ علت لرز کردن بدن چیست و چرا می‌لرزیم؟ چگونه بدانیم بدن مان کمبود کربوهیدرات دارد؟ اطلاعیه مهم! / خودداری از صعود به قلل مرتفع کشور به ویژه «دماوند»، «علم‌کوه» و «سبلان» در ایام تعطیل بهترین اپلیکشن های مخصوص کوهنوردان درخواست شفاف‌سازی در مورد خبر وقف کوه دماوند سلیت به جناب آقای دکتر «حمید مساعدیان» مسئول بخش جست‌وجو و نجات فدراسیون تسلیت فقدان کوه‌نورد فداکار زنده‌یاد «البرز زارعی» بررسی ساخت پد بالگرد به منظور ارتقای امداد رسانی هوایی در منطقه کوهستانی البرز مرکزی انعقاد تفاهم نامه با “بیمه سامان” / بهره‌مندی اعضای فدراسیون از شرایط ویژه انواع بیمه نامه‌ها بررسی ساخت پد بالگرد به منظور ارتقای امداد رسانی هوایی در منطقه کوهستانی البرز مرکزی آزمون‌های ورودی مربیگری درجه 3 کوه‌پیمایی تهران / تیر 1399 جلسه بررسی و مشکلات کوه‌های شمال تهران با شهرداری منطقه 1 گردهمایی اعضای منتخب ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان گزارش تصویری / عملیات جستجوی هوایی جهت کوهنورد مفقود شده در منطقه علم کوه

روز جهانی کوهستان مبارک باد

کوه نوردی، تنها بالا رفتن از کوه نیست!

ما مسوولیت حفاظت کوهستان را نیز داریم. در این جا خواهیم کوشید:

1-کوه نوردی و کوه گردی مسوولیت پذیر را بشناسیم و ترویج کنیم.

2-مشکلات کوه ها را ببینیم، این مشکلات را گزارش کنیم، و راه هایی برای جلوگیری از آلودگی و تخریب کوهستان بیابیم.

ما کوه‌نوردان می‌توانیم روز جهانی کوهستان را روزی بدانیم برای تجدید پیمان میان خودمان به منظور حفاظت و حمایت از محیط‌های بی‌مانندی که رنگ و شور زندگی‌مان را مدیون آن‌ها هستیم.

International Mountain Day in Iran

از سال 2003، روز یازدهم دسامبر از سوی سازمان ملل، "روز جهانی کوهستان" نامیده شده است. هدف از این نام‌گذاری و اجرای برنامه‌های گوناگون به این مناسبت، دامن زدن به بحث‌ اهمیت کوهستان در چرخه‌ی حیات است. کوه‌ها، تامین‌کننده‌ی بخش بزرگی از آب شیرین جهان، فراهم‌کننده‌ی مواد  معدنی و چوب، پناه‌دهنده به حیات وحش، ایجاد کننده‌ی جریان‌های هوایی، پدید آورنده‌ی فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های ارزشمند، و  بستر انواع ورزش‌ها و تفریح‌های طبیعی هستند.

با تمام ارزش‌هایی که کوه‌ها برای "زیست پایدار" جامعه‌های انسانی دارند، اما انواع بهره‌برداری‌ها و برنامه‌های عمرانی بی‌ملاحظه سبب تخریب و آلودگی این سرمایه‌های گرانفدر و بی‌جایگزین شده است. برای نمونه، در ایران استفاده‌ از جنگل‌‌ها و مراتع های کوهستانی در حد بالاتر از ظرفیت تحمل آن‌ها، برای چراندن دام و برداشت چوب و بوته، موجب فرسایش شدید خاک شده که این خود به ناباروری خاک، بروز سیل‌های ویرانگر، تخریب بستر رودها، پر شدن مخزن سدها و کوتاه شدن عمر مفید آن‌ها شده است. همچنین، طرح‌های پرشمار سد سازی که بی توجه به ملاحظات زیست‌محیطی و بسیار فراتر از نیاز کشور به این سازه‌ها، اجرا شده یا در دست اجرا هستند، سبب نابودی مراتع و جنگل‌های کوهستانی، تغییر مخرب بوم‌سازگان (اکوسیستم) رودخانه‌ها، تغییر سامانه‌های دیرپای بهره‌برداری از آب رودها، بروز اختلاف‌های محلی و منطقه‌ای، خشک شدن تالاب‌ها، و مشکلات دیگر شده است.

:: برچسب‌ها: روز جهانی کوهستان مبارک باد,

نویسنده : علی عسگری تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1392

قله تماشا ( 92/9/1 )

به نام خالق مهربان

در هر طلوع و غروب خورشید، شاد باش و خوب زندگی کن، شاید فردایی نباشد

وقتی اون بالا می رسی ، در میان خنده وگریه ، در میان همهمه شادی همنوردا ، دوست داری سرت را سوی

آسمان کنی و با تمام وجود فریاد بکشی که :

شکرت خدایا ...

برنامه : قله تماشا 1/9/92

راهنما : هادی احمدی

گزارش : علی عسگری

عکس : آقای جعفرپور و عسگری

همنوردا ن: آقایان سید احمد حسینی ، جعفر پور ، هادی احمدی ، اکبر عظیمی ، جعفری  ، مقدم و

محمد پاینده

منطقه : بومهن -روستاهای گلخندان- کرده بند - زردستان

بهترین زمان صعود زمستان است.

در طول مسیر آب وجود ندارد.

بعضی جاها آنتن موبایل وجود دارد.

با تشکر و سپاس فراوان از جناب آقای احمدی که لطف می کند ، وتجربه چندین ساله خود رو به ما منتقل می کند .انشالله که همیشه سلامت و تندرست باشید

عکس های خفن

قبل از اینکه گزارش برنامه رو بخوام بنویسم.متاسفانه در طول مسیر صعود با صحنه ای روبرو شدیم که بسیار ناراحت کننده بود.در جایی که تابلو سازمان محیط زیست جاجرود نسب شده بود ، شخصی از وسط مسیر یه جاده خاکی زده بود و کامیونهای زیادی تردد می کردند ، یه بیل مکانیکی در حال عبور بود که با دیدن ما در اون منطقه تعجب کرد بعد از احوال پرسی ازش پرسیدیم اینجا که جزء ، منطقه حفاظت شده است شما اینجا چیکار می کنید  گفت یک نفر اینجا معدن زده و کامیونها همه برای اون کار می کنند. جالبتر این بود از روی قله که نگاه می کردیم . زمینهای منطقه رو تقسیم کرده و دیوارکشی و مشغول ساخت و ساز ساختمان بودند.بنده و آقای احمدی به چند نفر از ارگانهای ذیربط تماس گرفته و اطلاع دادیم که تا امروز برای انها اهمیت نداشته و با ما تماس نگرفته اند.

درصورت تمایل با ارسال شماره تماس به ایمیل زیر با آنها همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

Ali.asgari1355@yahoo.com

عکس های خفن

ساعت 5 از میدان نازی اباد حرکت کرده و ساعت 7:30 به بومهن رسیدیم. بعد از عبور از روستای گلخندان و کردبچه در انتهای روستای زردستان خودروها را  پارک نمودیم.ساعت 8 شروع به حرکت کرده و حدود ساعت 11 به قله رسیدیم.البته ما از سمت شمال به سمت غرب  که قله قرار داشت حرکت کردیم . بعد از صرف صبحانه در روی قله که پوشیده از مه و برف بود ساعت 12:30 به طرف جنوب حرکت کرده و در مسیر آب رفت ، راه افتادیم تا به آبشار کوچکی رسیدیم از آن سٌر خورده ، و سپس مسیر را به طرف شرق ادامه  دادیم . تا به دشت بسیار زیبایی که از بالا انگار رنگ زرد پاشیده بودند رسیدیم . بعد از گرفتن چندتا عکس مسیر را که تقریبا پاکوب بود به طرف شمال ادامه دادیم تا به رودخانه و تنگه بسیار زیبایی رسیدیم ، با کمک یک تنه درخت و استفاده از طناب انفرادی ، از رودخانه عبور کردیم و جالبتر دیدن ، درخت اناری بود که پرندگان از آن تغذیه می کردند.و یادم افتاد که خداوند رحمان در هر جای به مخلوقات خود روزی می دهد .

مسیر را به طرف  شرق ادامه دادیم . و ناچارا باید از یه مسیر باتلاقی عبور میکردیم که در انجا  جای پای یه پلنگ را مشاهده کردیم.

خلاصه بعد از عبور از چند تپه که به طرف شمال می رفت و عبور از روخانه در تاریکی شب ساعت 19 سوار ماشینها شدیم و به طرف تهران حرکت نمودیم.

عکس های خفن

به جرات می توانم بگم که در تمام سالهایی که با دوستان و گروههای مختلف کوهنوردی کردم . این برنامه در آن منطقه بکر و زیبا چیز دیگری بود.جای همه دوستان واقعا خالی بود.

تا صعودی دیگر ، لذتی دیگر ، پروازی دیگر ، تجربه ای دیگر

نویسنده : علی عسگری تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392

صعود یادمانی گرامیداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق

با تشکر از وبلاگ آب حیات

تاریخ اجرای برنامه : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲

عنوان برنامه : شرکت در برنامه بزرگداشت کوهنورد فقید پرویز ستوده شایق  از پارک جمشیدیه تا تپه نور الشهداء و سپس صعود به قله کلک چال

همراهان :آقایان رحمت اللهی ٬ احمدی ٬ عسگری ٬ جعفرپور ٬ محسن وکیلی ٬ مقدم ٬ و خانم مریناز دواچی  و مهمانان برنامه آقای جهانبخش و خانم الماسی

ساعت هفت ونیم صبح حرکت خود را از پارک جمشیدیه شروع کردیم و بعد از پیوستن به گروه هایی که در برنامه کوه پیمایی گرامی داشت آقای ستوده شرکت کرده بودند ٬ در ساعت حدود ده به تپه نور الشهدا رسیدیم . این مراسم از طرف گروه کوهنوردی سازمان فضایی ایران با همکاری گروه کوهنوردی شهید ورکش و دیگر گروه های کوهنوردی و با شرکت خانواده محترم ستوده برگذار شده بود که تا ساعت یازده و نیم ادامه داشت . گروه ما هم در این مراسم شرکت و به خانواده مرحوم ستوده تسلیت گفته و مراتب همدردی خود را اعلام کردیم.

سپس عازم اردوگاه کلک چال شده و پس از صرف غذا در ساعت ۱۲.۵ به قصد قله به راه افتادیم البته آقای احمدی به دلیل اینکه پسرش محمد حسین همراهش بود به همراه آقای رحمت اللهی و مقدم ادامه مسیر ندادند .

فاصله یک ساعته تا تقاطع محلی که به قله کلک چال و شیر پلا و دره پیاز چال منتهی می شد را در شرایطی طی کردیم که در ابتدا اثری از باد و برف نبود اما با نزدیک شدن به تقاطع ٬هم حجم برف افزایش می یافت و هم بر شدت باد افزوده می شد . به طوری که در آن نقطه آنطور که کوهنوردان دیگر می گفتند شدت باد بیش از چهل کیلومتر و دمای هوا پنج درجه زیر صفر بود .

بیش از ده دقیقه نتوانستیم در آن منطقه توقف کنیم و کوهنوردانی هم که از قله باز می گشتند آن طور که خود می گفتند با استفاده از طنابی که به همدیگر بسته بودند از آسیب باد در امان مانده بودند .

ساعت سه و نیم بود که به اردوگاه باز گشتیم و بعد از یکساعت نشستن و استراحت به سمت جمشیدیه حرکت کردیم.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392

برای سلامتی امام زمان عج 14 تا صلوات بفرستید

شهید مطهری

روح که بزرگ شد ، جسم به زحمت می افتد و اگر روح کوچک بود ،

تن آسایش می یابد ،

جسم به دنبال خواهشهای تن می رود ، تنی که زیر سم اسب ها لگد مال می شود ،

جریمه یک روح بزرگ را می دهد...

[عکس: re931.jpg]

الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه

صلوات ذکر خدا وملائک است. ان الله و الملائکة یصلون علی النبی .

قوم موسی بعد از چهل سال سرگردانی با صلوات نجات یافت. ملائک عرش با صلوات توان گرفتند .

بهاء الدینی با صلوات عذاب برزخی اقوامش را دفع کرد .

امام رضا علیه السلام فرمود : اگر عملی ندارید ، کفاره گناهانتان با صلوات محو می شود .

بانو امین گفته بود زنده شوم جز صلوات کاری انجام نمی دهم .

در حدیث معراج آمده یک صلوات معادل بیست هزار سال عبادت ملائک است .

صلوات ، ظلمات  را به نور می برد و درهای بسته را باز می کند.

آیت الله قاضی به کشمیری فرمود صد هزار صلوات نذر پیامبر ظرف دو ماه قمری امر محال را ممکن می کند .

صلوات اخلاق را خوش و ظرف انسان را وسیع می کند .

صلوات معادل تسبیحات اربعه و سنگین ترین عمل است و

صلوات در روز جمعه بسیار سفارش شده و 100 صلوات معادل 80 سال عبادت است...

برای سلامتی امام زمان عج 14 تا صلوات بفرستید

نویسنده : علی عسگری تاریخ : شنبه 9 آذر 1398

بیماری های قلبی عروقی در کوهنوردان . . . پرویز هم رفت . . .

یادش بخیر از بسیاری از مطالب ایشان برای وبلاگم استافاده میکردم تا اینکه یه روز ایشان رو در موسسه اوای ارسبارن که دروهای راهنمایان کوهستان رو میگذروندم.

دیدم.ازشون بابت زحماتی که می کشیدند بسیار تشکر کردم و در مواردی از راهنمایی های ایشان استفاده میکردم

رو حش شاد یادشان گرامی باد

با تأسف و تأثر فراوان مطلع شدl؛ روز جمعه 24 آبان ماه 1392جناب آقای مهندس«پرویز ستوده شایق» از کوه‌نوردان پیشکسوت و نام ‌آشنا، بر اثر حمله قلبی در ارتفاعات پلنگچال (درکه)، به دیار باقی شتافته اند. این ضایعه‌ تأثر انگیز را به جامعه کوه نوردی کشور، همنوردان، علاقمندان و همچنین خانواده‌ محترم این استاد فقید؛ صمیمانه تسلیت عرض می‌نماید. ایشان متاهل بوده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی از دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند.

"آقای مهندس پرویز ستوده شایق" از مربیان و مدرسان فعال "فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی" و همکار ارجمند، پرتلاش و با اخلاق "هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران" بودند. ایشان همچنین؛ از نخستین راهنمایان رسمی کوهستان کشور محسوب شده و در این عرصه، به خوبی فعالیت داشتند. از این استاد فقید و فرهیخته، دست نوشته های ارزشمندی در عرصه کوه نوردی، محیط زیست و گردشگری در "وبلاگ نشاط کوهستان" به یادگار مانده است. روحش شاد و نام نیکش؛ تا ابد جاویدان باد.
منبع خبر: هیئت کوهنوردی استان تهران

نویسنده : علی عسگری تاریخ : دو شنبه 20 آبان 1392

السلام علیک یا اباعبدالله

فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام

و یاران با وفایشان بر شیعیان و پیروان حضرتش تسلیت باد.

حسین جان !

همه آباد نشینان ز خرابی ترسند،

من خرابت شدم و دم به دم آبادترم

سلامتی قلب نازینی صاحب الزمان عج ،

صاحب عزا و فرج ارباب دو عالم صلوات بفرستید

نویسنده : علی عسگری تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1392

برنامه : قله صلح 3/8/92

به نام خاق بی همتا

منطقه :  جاده فیروزکوه روستای جابان (جابون )

نوع برنامه : کوهنوردی متوسط

ارتفاع : 3586 متر از سطح دریا

عرض جغرافیایی : 35°41'43.29"N

طول جغرافیاییی : 52°15'1.25"E

راهنما : آقایان هادی احمدی

سرپرست : آقای جعفرپور

همنوردان : آقایان هادی احمدی ، جعفرپور ، امیر مهدی کیا ، سید احمد حسینی ، مقدم ، عباس صادق زاده ، اکبر عظیمی   علی عسگری و با حضور افتخاری نادر نوا

خانم عربگل

به نام خاق بی همتا

برنامه : قله صلح 3/8/92

منطقه :  جاده فیروزکوه روستای جابان (جابون )

نوع برنامه : کوهنوردی متوسط

خانم عربگل

عکس : آقایان جعفر پور و علی عسگری و امیر مهدی کیا

گزارش :  علی عسگری

روستای جابان که در فاصله 75 کیلومتری جاده تهران – فیروزکوه و در ضلع شمالی این جاده واقع شده و محصولات کشاورزی خصوصا سیب درختی این منطقه تحت عنوان سیب دماوند شهره بین المللی دارد

نکاتی در مورد روستای جابان:

• ·         جابان روستایی است واقع در 75 کیلومتری استان تهران،مکانی است توریستی و گردشگری با هوای رتبه اول در ایران.
  • ·         این روستا دارای منطقه ی سبز به مساحت 25000 هکتار میباشد.
  • ·         روستای جابان دارای انواع میوه ها از جمله از بهترین سیب ها (سیب مرغوب دماوند)، هلو،  خیار، گیلاس تکدانه و آلبالوی درجه یک میباشد و انواع محصولات را به خارج کشور صادر میکند.
  • ·         در روستای جابان رودی پرآب درطول سال جاری است و این رود به نام هفت چشمه معروف است که طولی معادل 5 کیلومتر دارد و آب مردم روستا و باغات و چندین روستای دیگر را تامین میکند. از جمله مهمترین رودهایی که به این رود متصل است چشم شاه میباشد.
  • ·         جابان دارای کوه هایی بسیار زیبا می باشد و در پشت آن دریاچه های لار و تار نهفته شده است.
  • ·         جابان قبلا تخمه های خوش طعم به نام تخمه جابانی داشت که متاسفانه به تخمه ژاپنی معروف است.
  • ·         از جمله منبع درآمد مردم جابان گردو میباشد که به کشورهای دیگر نیز صادر میشود.
  • ·         این روستا در زمان قدیم منطقه ی سکونت کردهای تبعیدی یا کرد کرمانج و هخامنشیان بوده است.
  • ·         مردم جابان در حال حاضر به زبان شیرین کرد فارسی یا کرمانج صحبت می کنند

مسیر پاکوب از کنار رودخانه بسیار زیباست و در طول مسیر به نقطه ای میرسید که دوتا مسیر پاکوب وجود دارد.طبق گفته آقای احمدی راهنمای گروه از هر دو مسیر امکان صعود وجود دارد که در هر دو مسیر رودخانه جاریست.و ما مسیر سمت چپ را انتخاب کردیم و از مسیر سمت راست فرود انجام دادیم.

انتن دهی موبایل بجز قسمتی در دره ، تا قله امکان تماس وجود دارد واین بسیار جالب بود که در قله توچال موبایل انتن نمی دهد ولی دراین قله فرعی انتن کاملا وجود دارد.

در طول مسیر چندین چشمه گوارا برای نوشیدن اب وجود دارد.

طول زمان کوهپیمای تقریبا از 8 صبح که اغاز صعود و تا ساعت 19:30 دقیقه طول میکشد.

البته با توجه به اینکه منطقه کاملا بهمن گیر است برای صعود در زمستان ، از مسیر یال می توان تا خود قله را صعود کرد ولی در بقیه فصول امکان صعود در از مسیر زیبای دره وجود دارد.

قله خسرروان که در سمت چپ قله صلح وجود دارد وبا توجه کمبود وقت از صعود به قله زیبای خسروان منصرف شدیم. قلل دوبرار و قله دماوند از رئی قله صلح به راحتی قابل مشاهده است.

بامید صعودهای زیباتر در کنار همه دوسنتان عزیز.

با آرزوی سلامتی  برای همه دوستان عزیز و صعودهای زیباتر انشالله.

ساعت 5 صبح از میدان نازی آباد حرکت کردیم.و ساعت8 صبح به روستای جابان رسیدیم.بعد از اماده شدن از مسیر کنار رودخانه به طرف شمال حرکت کردیم ساعت 10:55 برای صرف صبحانه در کنار چشمه ای گورا نشستیم .وساعت 12 به طرف شمال شروع به حرکت کردیم.شیب نسبتا تندی که شن اسکی هم بود به طرف شمال غرب بالا رفته و ساعت 14:30 بر فراز قله ایستادیم.ترجیحا در قله ناهار را خوردیم و از مسیر سمت راست قله فرود را اغاز و ساعت 20 سوار خودرو شده و یه برنامه دیگر را به پایان رساندیم.

بامید صعودهای زیبا در کنار همه عزیزان.انشالله.نخودنخود تا هفته دیگه هر کی رود خانه خود.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : پنج شنبه 9 آبان 1392

باران(5/8/92) اولين باران وبرف ارتفاعات توچال

بنام خالق بي همتا

به شكرانه اين نعمت الهي سر به سجده مي بريم و از خداوند منان سپاسگزاريم ،

كه اين نعمت زيبايش را باز براي ما مردم قدر نشناس فرستاد .

خدا را شكر كه زنده بوديم و توانسيتم برف امسال رو هم كه براي اولين بار، ارتفاعات تهران رو سفيد پوش كرد ببينيم.

1350987769 تصاویر بسیار زیبا و احساسی باران

اولين باران وبرف ارتفاعات توچال

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 5 آبان 1392

داراباد چشمه اب زندگی26.7.92

بنام خالق کوهها

برنامه  : داراباد چشمه اب زندگی26.7.92

سرپرست : علی عسگری

عکس : آقای جعفرپور

همنوردان : اقایان جعفرپور ، مصطفی رحمت اللهی ، هادی احمدی ، اکبر عظیمی  ، احمد حسینی ،جعفری

باتشکر ویژه از اقایان احمدی و جعفر پور

تبادل لینک رایگان

نویسنده : علی عسگری تاریخ : چهار شنبه 30 مهر 1392

تا دیرتر نشده به داد محیط زیست الیگودرز برسید

تا دیرتر نشده به داد  محیط زیست الیگودرز  برسید

وآرزوی توفیق برای دست اندرکاران زیست نیوز

منطقه کاکلستان الیگودرز از نقاط زیبا و دیدنی منطقه میباشد که دارای پوشش گیاهی غنی از نوع خودرو و وحشی میباشد.رودخانه ای که از کنار روستای کاکلستان عبور مینماید پس از طی مسافت زیاد و پیوستن به چند رودخانه دیگر به سد در دست احداث رودبار میریزد.

در قسمت جنوب روستا که دره تقریبا بکر و زیبایی وجود داشته به ناگهان عملیات راهسازی شروع شده وجایی که بجز اهالی بومی منطقه و معدود کوهنوردان بومی پای کسی بدانجا نرسیده اکنون جولانگاه لودرو بیل مکانیکی وکمپرسی  و.......گردیده و هزاران اصله درخت تا کنون از بین رفته و با ریختن سنگهای استخراجی از تونل به کف رودخانه  اکوسیستم آن را از بین برده وسروصدای انفجار وغرش ماشین آلات حیات وحش را نیز به خطر انداخته، متاسفانه درکشور ما هرگونه عملیات عمرانی حتما و بناچار میبایست با تخریب محیط زیست همراه باشد !!!!چرا که جای مطالعات زیست محیطی در اینگونه فعالیتها خالی میباشد و مشاور محیط زیستی در آن جایگاهی ندارد.

وقتی که سنگهای خارج شده از تونل را بدست راننده کمپرسی میسپارند که هرجا دوست داشت آنرا تخلیه نماید معلوم است که کجا را انتخاب مینماید،بهترین جا همان چند قدمی تونل و کف رودخانه !!!!!!!ومدفون نمودن هزاران اصله درخت در زیر آوار سنگها و همچنین از بین بردن آبزیان فراوانی که در رودخانه وجود دارند و نهایتا برهم زدن اکوسیستم آن..

امید است که در کنار اجرای این طرحها جایگاهی هم برای مشاورزیست محیطی در نظر گرفته شود...

با ارزوی موفقیت    مسعود توکلی   گروه کوهنوردی اوج    شهرستان الیگودرز

نویسنده : علی عسگری تاریخ : چهار شنبه 24 مهر 1392

برنامه : قله شیر کوه یزد 18و19/7/92

سرپرست : هادی احمدی

گزارش : علی عسگری

عکس : علی عسگری و امیر مهدی کیا

همنوردان : هادی احمدی ، علی عسگری ، اکبر عظیمی ، محمد پاینده ، سید احمد حسینی ، اصغر ، امیر مهدی کیا ، نادر مقصودی

نویسنده : علی عسگری تاریخ : چهار شنبه 24 مهر 1392

مورخ 5/7/92

سرپرست: علی نصیری

مربیان: آقايان  مجید درودگر، رضا زارعی، شهنام جباری، ناصر جانجانی،علی نصیری

در راستای برگزاری سالانه دوره بازآموزی سنگنوردی وژه کلیه اعضای باشگاه کوهنوردی تهران،دوره اي به سرپرستی آقای علی نصیری در روز جمعه ۵ مهر ماه جاری در منطقه بند یخچال برگزار گرديد. این دوره برای تمامی سطوح(مبتدی تا پیشرفته) طراحی گردید بود و از مجربترین مربیان باشگاه و کشور استفاده شد.

زمان حرکت: جمعه ۵ مهر ساهت ۵:۱۵ میدان مجسمه دربند

از تمام مسئولين محترم باشگاه بسيار سپاس گزارم

براي ديدن بقيه عكسها ادامه مطلب راببينيد

Free Link Exchange

نویسنده : علی عسگری تاریخ : یک شنبه 7 مهر 1392

هفتم مهرماه روز ملي ايمني و آتش نشاني بر همه شما و تمام تلاشگران اين صنعت مبارك باد.

امام كاظم - علیه السّلام - فرمود:

همانا خدا را در زمین بندگانی است كه برای رفع نیازهای مردم می‌كوشند،

اینان در روز قیامت (از عذاب)، در امان هستند.

آتشنشانان دریا دلانی هستند که در هنگام بروز حوادث جان
به کف و بی مهابا دل به آتش می زنند و دل دریائی داشتن یعنی همین.

هفتم مهرماه روز ملي ايمني و آتش نشاني
بر همه شما و تمام تلاشگران اين صنعت مبارك باد.

روز آتش نشان روز تجلیل و پاسداشت جایگاه مردانی است از جنس ایثار , شهامت و شهادت .

فرشته های نجات که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه

می کشد تا آتش سوزان وسوزنده حوادث را در زندگی خلق خاموش کنند.

نویسنده : علی عسگری تاریخ : شنبه 6 مهر 1392

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به کوهستان الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجه مي باشد.